Hasznos információk
# Az interneten nagyon sok hamis, kétes eredetű és minőségű, olykor márkajelzés nélküli xenon izzót és xenon elektronikát kínálnak eladásra. Saját érdekében tájékozódjon, mely külső jellegek alapján ismerhetők fel a gyatra minőségű hamisítványok, melyek már árfekvésükkel is jelzik, hogy az elvárt minőségtől mérföldekre vannak.
# Több ügyfelünk elkövette azt a hibát, hogy ha gépjárművének valamely fényszórója nem világított, izzó hibára gyanakodva azonnal új izzót vásárolt. Sajnos az ilyen esetek nagy százalékában a xenon vezérlő elektronika hibásodik meg, ezáltal az autótulajdonos felesleges kiadásba veri magát. Ilyen esetben NE vásároljon izzót, vizsgáltassa ki a problémát, kérjen átvizsgálást és árajánlatot tőlem.
# Amennyiben xenon fényszórója párásodni kezd, azonnal forduljon szakemberhez. A párásodás rövid időn belül tönkreteszi a fényszóróházban található elektromos alkatrészeket, ezáltal a késlekedés nagyobb anyagi kárt okozhat.
# Több, 2010 év előtt gyártott, xenon fényszóróval szerelt gépjárműtípus esetében pár év elteltével – a foncsorok fényvisszaverő felületének leválása, leégése miatt – fényerő csökkenés lép fel. Ilyen esetben a fényszórók “foltosan világítanak”, ezáltal nagyon kevés fényt bocsátanak ki. A főbb problémás autótípusok a következők:
– Audi A4 (1999-2012)
– Audi A6 4F C6 (2004-2011)
– Audi A8 (2002-2009)
– Audi TT Mk1 (Typ 8N, 1998–2006)
– BMW E46 (1999-2005)
– BMW E60/E61 5 series (2003-2010)
– Ford Focus MK2 (2005-2008)
– Ford Mondeo MK3/MK4 (2001-2010)
– Mazda 6 GG/GY/GH (2002-2013)
– Mercedes-Benz W211 E klasse (2002-2009)
– Mercedes-Benz W163/W164 ML klasse (1998-2011)
– Mercedes-Benz W219 CLS klasse (2004-2010)
– Peugeot 407 (2004-2010)
– Toyota Avensis T25 (2003-2009)
– VW Sharan/Seat Alhambra/ Ford Galaxy (2001-2010)
– VW Touareg 7L type (2002-2006)
és még sorolhatnám…
Ez a probléma csak a projektorok cseréjével orvosolható. A probléma megoldása érdekében keressen fel minket!
# 2008-ban generációváltás következett be a xenon technikák terén, több autótípusnál – főleg a Volkswagen konszernhez tartozó gépkocsi márkák és egyes japán típusok esetében – bevezették a higanymentes D3S és D4S foglalatú – xenon technológiát. Sajnos ezen technika alkatrészei rövidebb időn belül meghibásodnak, mint a korábbi típusok. Nem egy esetben tapasztaltam, hogy ez akár egy kevés kilométert futott, 2 éves gépjármű esetében is megtörténik. Többször találkoztam olyan problémával, hogy a D3S izzó hátoldalán található transzformátor tönkretette a fényszóró oldalára felrögzített xenon vezérlő elektronikát is, melynek cseréje után a probléma megismétlődött. Ezen hiba esetén mindkét alkatrész – izzó és vezérlő elektronika – együttes cseréje javasolt.
# Egyre több D1S és D3S xenon technikával szerelt autótípusnál tapasztalom, hogy az izzóra integrált transzformátor hibájából, annak villogása miatt a vezérlő elektronika tönkremegy. Ilyen, “villogásos” hiba esetén azonnal keressen fel, mert a késlekedésnek a vezérlő elektronika láthatja kárát.
# Több autótípust szerelnek hasonló külsejű xenon elektronikával. Sok esetben ezek nem csak típusszámban térnek el egymástól, hanem a bennük lévő szoftverek miatt sem kompatibilisek egymással. Vásárlás előtt minden esetben informálódjon, biztosan jó alkatrészt kíván-e megvásárolni!?
A fent említett problémák bármelyike esetén forduljon hozzánk bizalommal. Segítek!